VOP
Podmínky pro poskytování Online právní poradny
- Úvod
1.1. Tyto Podmínky pro poskytování Online právní poradny (dále jenom „Podmínky“) upravují vzájemná práva a povinnosti při poskytování právních služeb ze strany Advokátní kanceláře Ciprýn, Kiršner a partneři s.r.o., se sídlem Rumunská 1720/12, Nové Město, 120 00 Praha 2, IČO: 199 72 636 a ze strany Klienta (Advokátní kancelář a Klient společně dále též jako „Strany“) – fyzické nebo právnické osobě, který uzavírá s Advokátní kanceláří Ciprýn, Kiršner a partneři s.r.o. Smlouvu o poskytování právních služeb za použití Elektronického formuláře (dále též jako „Smlouva“) na adrese www.cikr.cz.
1.2. Podmínky se vztahují výlučně na služby poskytované prostřednictvím Online právní poradny dle bodu 1.1. Na smlouvy uzavřené jiným způsobem mezi Advokátní kanceláří a Klientem se tyto Podmínky nevztahují.
1.3. Pro účely těchto Podmínek platí, krom pojmů uvedených v bodu 1.1, následující definice základních pojmů:
„Způsob poskytování“ – způsob, jakým má být právní služba poskytnuta, jedná se o tyto způsoby: telefonicky, video hovorem a osobní schůzkou.
„Elektronický formulář“ – formulář v elektronické podobě, pomocí kterého Klient objednává právní službu Online právní poradny a který je uveřejněn na webové stránce Online právní poradny.
„Cena za poskytnutí právních služeb“ – částka uvedená u jednotlivých služeb na internetových stránkách Advokátní kanceláře.
„Osoba pověřená poskytnutím právní služby“ – Jedná se o osobu či osoby, které se podílejí na poskytnutí služby Online právní poradny, přičemž službu poskytuje advokát, nebo advokátní koncipient jím pověřený.
- Informační povinnost
2.1. Klient odesláním Elektronického formuláře, po seznámení se s celým obsahem těchto Podmínek, potvrzuje, že mu byly Advokátní kanceláří, v dostatečném předstihu před uzavřením Smlouvy o poskytování právních služeb za užití Elektronického formuláře, srozumitelným způsobem, poskytnuty základní informace v souladu s § 1811 odst. 1 a 2 OZ, konkrétně:
- označení a sídlo Advokátní kanceláře včetně kontaktních údajů (telefon, emailová adresa)
- označení právní služby, která bude poskytována, včetně všech jejích hlavních vlastností, přičemž tato informace je uvedena v rámci popisu Klientem zvoleného Způsobu poskytování na webové stránce Online právní poradny a dále v těchto Podmínkách,
- cena právní služby, případně způsob jejího výpočtu, což vyplývá z konkrétního Způsobu poskytování zvoleného Klientem při vyplňování Elektronického formuláře,
- způsob platby a způsob plnění ze strany Advokátní kanceláře, což je uvedeno podrobně v dále těchto Podmínkách,
- údaje o právech vznikajících z vadného plnění v souvislosti s poskytnutím právní služby,
- údaj o době trvání smlouvy uzavřené pomocí Elektronického formuláře a podmínky jejího ukončení,
- Klient odesláním Elektronického formuláře potvrzuje, že je způsobilý a oprávněný uzavřít smlouvu za podmínek uvedených v bodu 1.1. Je-li Klient fyzickou osobou, výslovně odesláním Elektronického formuláře potvrzuje, že je plně svéprávný. Je-li Klient právnickou osobou, potvrzuje fyzická osoba, vyplňující Elektronický formulář za Klienta, že je oprávněna jej v této věci zastupovat, jinak že odpovídá za případnou škodu tím způsobenou.
- Předmět závazkového vztahu
3.1. Předmětem závazkového vztahu vzniklého uzavřením smlouvy mezi Advokátní kanceláří a Klientem, za podmínek uvedených v bodu 1.1, je poskytnutí právních služeb ze strany Advokátní kanceláře Klientovi v souladu s těmito Podmínkami a za odměnu.
3.2. Konkrétní obsah právní služby vyplývá z obsahu Elektronického formuláře, ve kterém Klient požadovanou službu specifikuje. Elektronický formulář má povahu závazné objednávky, jakmile klient odešle Elektronický formulář ke zpracování a je potvrzen Advokátní kanceláří.
- Uzavření smlouvy
4.1. Právní služba bude poskytnuta na základě uzavřené Smlouvy. Smlouva bude uzavřena v českém jazyce, pokud nebude písemně dohodnuto jinak.
4.2. Klient nejprve na webové stránce Advokátní kanceláře zvolí způsob, jakým má být právní služba poskytnuta a vyplní jednotlivá pole tak, aby údaje odpovídaly skutečnosti. Klient je povinen uvést pravdivé údaje o své totožnosti. Poté co Klient odešle vyplněný Elektronický formulář ke zpracování a je potvrzen Advokátní kanceláří, stává se jeho objednávka právních služeb závaznou. Tímto Klient uzavírá vyplněný Elektronický formulář a zároveň potvrzuje, že se seznámil s těmito Podmínkami, a že s nimi bez výhrad souhlasí. Dále již není možné údaje v Elektronickém formuláři měnit.
4.3. Klient bude následně přesměrován na platební bránu, kde mu bude umožněno zaplatit Cenu za poskytnutí právních služeb, která je uvedena u jednotlivých způsobů poskytnutí služby (bod 4.2) na webové stránce Online právní poradny. Poté bude Klientovi doručen daňový doklad.
4.4. Po zaplacení dle předchozího bodu bude dále na e-mail uvedený Klientem zasláno potvrzení o tom, že Advokátní kancelář objednávku učiněnou prostřednictvím Elektronického formuláře obdržela.
4.5. K uzavření Smlouvy je třeba souhlasného projevu vůle Klienta a Advokátní kanceláře. Za takový projev vůle Klienta se pro potřeby uzavření Smlouvy považuje odeslání vyplněného Elektronického formuláře, je-li následováno zaplacením Ceny za poskytnutí právních služeb. Projev vůle Klienta je úplný a způsobilý k tomu, aby mohla být uzavřena Smlouva až v okamžiku, kdy je Cena za poskytnutí právních služeb zaplacena, tedy připsána na účet Advokátní kanceláře. Za projev vůle směřující k uzavření Smlouvy se na straně Advokátní kanceláře považuje odeslání e-mailu na kontaktní e-mailovou adresu Klienta, který bude obsahovat potvrzení o tom, že objednávku právních služeb přijímá, a že Smlouva byla uzavřena.
4.6. Odsouhlasí-li Advokátní kancelář Klientovu objednávku učiněnou prostřednictvím odeslaného Elektronického formuláře a to e-mailovou zprávou, dochází okamžikem odeslání takového potvrzovacího e-mailu k uzavření Smlouvy o poskytování právních služeb za použití Elektronického formuláře. Obsah takové smlouvy je potom tvořen údaji, které Klient uvedl do odeslaného Elektronického formuláře, dokumenty, které nahrál jako přílohu a dále ustanoveními těchto Podmínek. Uzavřením se Smlouva stává účinnou. Klientův závazek zaplatit odměnu za poskytnutí právní služby se s účinností Smlouvy považuje za splněný, přičemž za odměnu se považuje zaplacená Cena za poskytnutí právních služeb.
4.7. Smlouva o poskytování právních služeb za použití Elektronického formuláře, tvořená těmito Podmínkami a údaji, které Klient uvedl v odeslaném Elektronickém formuláři, bude uložena u Advokátní kanceláře.
4.8. S ohledem na povahu služeb, které mají být poskytovány na základě Smlouvy, Klient, který je spotřebitelem, uzavřením a odesláním Elektronického formuláře, výslovně žádá, aby mu byla právní služba poskytnuta před uplynutím čtrnáctidenní lhůty ode dne uzavření Smlouvy. Klient pak nemůže odstoupit od smlouvy dle § 1829 odst. 1 OZ, byla-li mu právní služba již poskytnuta.
4.9. Klient bere na vědomí, že poskytnutí právní služby v souladu se Smlouvou, je vázáno na řádné, úplné a pravdivé vyplnění všech polí Elektronického formuláře v rozsahu nezbytném pro posouzení Klientovi věci, v přiložení veškerých potřebných dokumentů a na poskytnutí další nezbytné součinnosti ze strany Klienta. Nesplní-li Klient některou z povinností uvedených v předchozí větě, zejména neposkytne-li veškerou potřebnou součinnost, má Advokátní kancelář právo Smlouvu vypovědět bez výpovědní doby.
- Poskytování právních služeb
5.1. Osoby poskytující právní služby poskytnou právní službu v rámci Online právní poradny s použitím odborných znalostí a s náležitou péčí. K tomu se Klient zavazuje v průběhu poskytování právních služeb poskytnout veškerou potřebnou součinnost, zejména sdělit včas veškeré relevantní informace vztahující se k jeho věci a poskytnout k nim potřebné podklady a to s dostatečným časovým předstihem s ohledem na zákonné a jiné lhůty.
5.2. Rozsah poskytovaných právních služeb a další podmínky jejich poskytování, jsou pro jednotlivé způsoby poskytování konkretizovány v bodu 6.
- Způsoby poskytování právní služby
6.1. Při poskytnutí služby „telefonicky“ si Klient při vyplňování Elektronického formuláře zvolí termín, který mu nejvíce vyhovuje pro uskutečnění telefonického hovoru, do poznámky je vhodné uvést, jaké právní otázky se bude poskytnutí právních služeb týkat. Obsahem služby je poskytnutí právních služeb formou telefonické konzultace. Obsahem služby není zpracování rozborů či stanovisek ani přezkoumávání či vytváření dokumentů nebo smluv. Ukončením telefonického hovoru se právní služba učiněná tímto způsobem považuje za poskytnutou. Délka hovoru je maximálně 60 minut, pokud se Strany nedohodnou jinak. Dojde-li ke zmeškání sjednaného termínu telefonního hovoru ze strany Klienta a Strany se nedohodnou na náhradním termínu, považuje se právní služba za poskytnutou.
6.2. „Video hovor“ je právní služba poskytována prostřednictvím přenosu videa a hlasu s pomocí rozhraní webových stránek Online právní poradny a to v termínu, který Klient uvede při vyplňování Elektronického formuláře nebo v termínu, který vznikne dohodou Klienta a Advokátní kanceláře. Obsahem služby je právní rada jako odpověď na dostatečně konkrétně položenou otázku v Elektronickém formuláři. Obsahem služby není zpracování rozborů či stanovisek ani přezkoumávání či vytváření dokumentů nebo smluv. Právní služba se považuje za poskytnutou ukončením hovoru ze strany Advokátní kanceláře nebo Klienta, po zodpovězení otázky uvedené Klientem v Elektronickém formuláři nebo po uplynutí časové dotace uvedené u popisu tohoto Produktu, ledaže se Strany dohodnou jinak. Za ukončení hovoru se nepovažuje ukončení z důvodu technických obtíží. V takovém případě se Advokátní kancelář a Klient dohodnou na způsobu náhradního poskytnutí právní služby v rozsahu odpovídajícímu zbylé části časové dotace uvedené u popisu tohoto Produktu. Délka video hovoru je maximálně 60 minut, pokud se Strany nedohodnou jinak. Došlo-li ke zmeškání sjednaného termínu Video konference ze strany Klienta a nedohodnou-li se Advokátní kancelář a Klient na jiném termínu, považuje se právní služba za poskytnutou.
6.3. „Osobní schůzka“ je právní služba poskytována při osobním setkání Klienta a Osobou pověřenou poskytnutím právní služby. Obsahem služby v rámci tohoto Produktu je ústní právní rada jako odpověď na dostatečně konkrétně položenou otázku v Elektronickém formuláři. Obsahem služby není podrobný právní rozbor Klientovi věci ani vytváření či přezkoumávání dokumentů nebo smluv. Schůzka proběhne v termínu zvoleném Klientem v sídle Advokátní kanceláře či v jedné z poboček Advokátní kanceláře, dle výběru Klienta. Právní služba se považuje za poskytnutou ukončením schůzky ze strany Osoby pověřené poskytnutím právní služby nebo Klienta, po zodpovězení otázky uvedené Klientem v Elektronickém formuláři nebo po uplynutí 60 minut od zahájení schůzky, ledaže se Strany dohodnou jinak. Došlo-li ke zmeškání sjednaného termínu Osobní schůzky ze strany Klienta a nedohodnou-li se Osoba pověřená poskytnutím právním služby a Klient na jiném termínu, považuje se právní služba za poskytnutou.
- Další ujednání
7.1. Klient bere na vědomí, že Advokátní kancelář, není oprávněna, bez výslovného souhlasu Klienta, ověřovat pravdivost či úplnost skutkových tvrzení poskytnutých Klientem. Klient dále bere na vědomí, že Advokátní kancelář, nesmí v případném řízení uvádět údaje, ani navrhovat důkazy, o nichž ví, že jsou nepravdivé nebo klamavé, a to ani na příkaz Klienta. Klient bere na vědomí, že Advokát pověřený poskytnutím právní služby je vázán usnesením představenstva České advokátní komory č. 1/1997 Věstníku ze dne 31. října 1996, „etickým kodexem“, a že právní služby mohou být poskytovány pouze způsobem, který je s etickým kodexem v souladu.
7.2. Klient bere na vědomí, že právní služba mu bude poskytnuta Osobou pověřenou poskytnutím právní služby, a to jménem Advokátní kanceláře a na její účet. Současně Klient bere na vědomí, že ve smyslu zákona o advokacii je Advokátní kancelář pojištěna, přičemž toto pojištění co do výše krytí škod činí částku 100 mil. Kč. Odpovědná za poskytnutí právní služby je, ve smyslu zákona o advokacii, Advokátní kancelář, která také klientovi odpovídá za případně vzniklou škodu ve smyslu § 24 zákona o advokacii, a to v rozsahu úpravy této odpovědnosti ve smyslu její aktuální interpretace.
7.3. Klient bere na vědomí, že subjektem pověřeným k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů pro oblast sporů mezi advokátem a spotřebitelem ze smluv o poskytování právních služeb je Česká advokátní komora, jejíž internetová stránka je www.cak.cz.
7.4. Klient bere na vědomí, že Osoba pověřená poskytnutím právní služby v rámci Advokátní kanceláře, mu bude poskytovat právní službu poctivě a pečlivě s tím, že nelze vyloučit významnou proměnlivost právních názorů, jichž se může poskytnutí právní služby týkat s ovlivněním její úspěšnosti pro Klienta. Osoba pověřená poskytnutím právní služby se v této souvislosti zavazuje vždy Klienta v průběhu právní služby na takové situace upozornit.
7.5. Osoby pověřené poskytnutím právní služby jsou povinny zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o nichž se dozvěděli v souvislosti s poskytováním právních služeb. Klient bere na vědomí, že dle zákona o advokacii může této povinnosti mlčenlivosti advokáta zprostit pouze Klient a po jeho smrti či zániku právní nástupce Klienta; má-li Klient více právních nástupců, ke zproštění advokáta povinnosti mlčenlivosti je potřebný souhlasný projev všech právních nástupců Klienta. Zbavení povinnosti mlčenlivosti Klientem nebo jeho právním nástupcem anebo jeho právními nástupci musí být provedeno písemnou formou. Advokátní kancelář je povinna zachovávat mlčenlivost i tehdy, je-li z okolností případu zřejmé, že ji Klient nebo jeho právní nástupce této povinnosti zprostil pod nátlakem nebo v tísni. Advokátní kancelář nemá povinnost mlčenlivosti ve vztahu k osobě, kterou pověřuje provedením jednotlivých úkonů právních služeb, pokud je tato osoba povinna sama tuto povinnost zachovávat. Povinností mlčenlivosti není advokát vázán v rozsahu nezbytném pro řízení před soudem nebo jiným orgánem, je-li předmětem řízení spor mezi ním a Klientem nebo jeho právním nástupcem; povinností mlčenlivosti není advokát vázán též v řízení podle § 55 zákona o advokacii, v řízení o žalobě proti rozhodnutí České advokátní komory anebo v řízení o kasační stížnosti proti rozhodnutí soudu o této žalobě podle zvláštního právního předpisu, jakož i v řízení ve věcech uvedených v § 55b zákona o advokacii, a to v rozsahu nezbytném pro ochranu jeho práv nebo právem chráněných zájmů jako advokáta. Povinností mlčenlivosti advokáta nejsou dotčeny jeho povinnosti jako daňového subjektu stanovené zvláštními předpisy o správě daní a poplatků; i v tomto případě je však advokát povinen zachovávat mlčenlivost o povaze věci, ve které právní služby poskytl nebo poskytuje. Povinnosti mlčenlivosti se advokát nemůže dovolávat v kárném řízení, jakož i vůči advokátovi, který byl pověřen předsedou kontrolní rady provedením přípravných úkonů k prověření, zda došlo ke kárnému provinění. Povinnosti mlčenlivosti se advokát nemůže dovolávat při plnění povinností podle zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu. Povinností mlčenlivosti není dotčena zákonem uložená povinnost překazit spáchání trestného činu. Povinnost mlčenlivosti trvá i po vyškrtnutí ze seznamu advokátů.
7.6. Klient bere na vědomí, že při poskytování právních služeb, vychází Advokátní kancelář z dostupných údajů ve veřejných rejstřících a seznamech (např. katastr nemovitostí, insolvenční rejstřík, obchodní rejstřík atd.), a že tedy nenese odpovědnost za případnou nesprávnost údajů v nich obsažených.
- Odstoupení od smlouvy a výpověď smlouvy
8.1. Klient, který je spotřebitelem, je oprávněn odstoupit od Smlouvy bez udání důvodu, ve lhůtě 14 dnů ode dne jejího uzavření, v souladu s § 1829 Občanského zákoníku, s výjimkou uvedenou v bodu 4.8. Advokátní kancelář má právo vypovědět smlouvu v případech uvedených v § 20 odst. 1 až 3 zákona o advokacii. Klient je oprávněn smlouvu vypovědět v souladu s ustanovením § 20 odst. 4 Zákona o advokacii. Strany si výslovně sjednávají, že Advokátní kancelář nemá povinnost dle § 20 odst. 6 zákona o advokacii.
8.2. Dojde-li k odstoupení od Smlouvy nebo výpovědi Smlouvy, bere Klient na vědomí, že nárok na vrácení zaplacené Ceny nevzniká. S ohledem na povahu poskytovaných služeb považují smluvní strany za poskytnutí právní služby již shromažďování podkladů pro odpověď Klientovi.
8.3. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od Smlouvy musí Klient o svém odstoupení od této smlouvy informovat Advokátní kancelář a to formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, nebo e-mailem). Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od Smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
- Práva z vadného plnění
9.1. Klient je oprávněn uplatňovat práva z vadného plnění vyplývající z občanského zákoníku a za podmínek tam uvedených. Práva z vadného plnění mohou být uplatněna na emailové adrese info@cikr.cz. Na uvedenou adresu lze zasílat také stížnosti ve vztahu k poskytnutí právní služby.
9.2. Uplatnění práva z vadného plnění či stížnost dle předchozího bodu musí vždy obsahovat označení Klienta a popis konkrétních nedostatků. V uplatnění práva z vadného plnění musí být uvedeno, v čem konkrétně spočívá tvrzená vada plnění ze strany Advokátní kanceláře a jaké konkrétní právo dle občanského zákoníku Klient uplatňuje. Reklamace musí být vždy dostatečně určitá, aby ji mohla Advokátní kancelář objektivně posoudit.
9.3. Řádnou Reklamaci dle předchozího bodu se Advokátní kancelář zavazuje řešit bez zbytečného odkladu po jejím doručení. Po vyřízení Reklamace bude Klient o způsobu vyřízení vyrozuměn emailem.
- Závěrečná ustanovení
10.1. Stane-li se kterékoliv z ustanovení těchto Podmínek neplatným či neúčinným, není tím dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení těchto Podmínek.
10.2. Tyto podmínky jsou dostupné na webových stránkách Advokátních kanceláře a nabývají účinnosti dne 25.08.2025.
Advokátní kancelář Ciprýn, Kiršner a partneři s.r.o.