Skip to content

ODŠKODNĚNÍ

Odškodnění za přemrštěné ceny nákladních automobilů

Odškodnění za přemrštěné ceny nákladních automobilů

Zakoupili jste si v letech 1997 – 2014 nákladní automobil s hmotností nad 6 tun od výrobců Daimler, Iveco, DAF, MAN, Volvo, Renault a Scania? Pokud ano, tak můžete mít nárok na vrácení části kupní ceny, neboť ve Vašem případě došlo k jejímu neoprávněnému navýšení. Evropská Komise v roce 2016 rozhodla, že se tito výrobci v rozporu s právními předpisy uzavřeli dohodu o ceně nákladních automobilů. Uzavřením kartelové dohody tak došlo k poškození všech zákazníků na trhu s nákladními vozidly, protože se plošně zvedly ceny všech nákladních vozidel. Se vším Vám naše advokátní kancelář CIKR velice ráda pomůže.

výhody služby

proč využít naších služeb

Co o nás říkají klienti

Co o nás říkají klienti

VÝŠE VYMAHATELNÉHO ODŠKODNĚNÍ

VÝŠE VYMAHATELNÉHO ODŠKODNĚNÍ

Výši odškodnění vypočítáme jako rozdíl mezi uměle navýšenou cenou, kterou kupující reálně zaplatil a cenou, kterou by zaplatil za normálních okolností. Odškodnění tak může dosáhnout řádově statisíců korun, v případě větších nákupů až několika milionů. V rámci odškodnění máte také právo na úroky z prodlení a náhradu nákladů na soudní řízení. Vzhledem k našim zkušenostem víme, jaký postup uplatnit, abyste získali odškodnění rychle a maximální možné výši. Při vyjednávání o mimosoudním vyrovnání Vám pomůžeme vyjednat výhodnou dohodu s výrobci. Spolupracujeme s právníky z ostatních zemí EU, s finančními experty a odborníky z oblasti informačních technologií. Náš tým vedou advokáti s letitou praxí v oboru práva hospodářské soutěže a práva Evropské unie.

Potřebujete poradit?

Využijte právní služby našich zkušených advokátů a domluvte si schůzku. Věříme si natolik, že pokud bychom Vám odškodnění nevymohli, naše služby máte zdarma.

 
 

 

Poté, co se obvinění z kartelové dohody ukázalo pravdivým, zaplatili výrobci kamiónů obří pokutu ve výši přesahující 78 mld. korun českých. Soudní proces se Scanií doposud probíhá a dá se očekávat uložení pokuty i v jejím případě. Pokud jste zakoupili v letech 1997 – 2014 nákladní automobil nad 6 tun od výrobců Daimler, Iveco, DAF, MAN, Volvo, Renault a Scania, tak je téměř stoprocentní šance, že pro Vás vymůžeme vrácení části kupní ceny, neboť ve Vašem případě došlo k jejímu umělému navýšení. Není podstatné, byl-li vůz financován přes úvěr, nebo leasing. Výše odškodnění je rozdíl mezi uměle navýšenou cenou, kterou kupující reálně zaplatil a cenou, kterou by zaplatil, pokud by trhem nebylo nelegálně manipulováno.
Podle našeho právního názoru mají právo na odškodnění i lidi, kteří nabyli nákladní vozidla od jiného výrobce než hoře uvedených, protože i jejich kupní cena byla ovlivněna protizákonnou dohodou v jejich neprospěch. Rozhodnutí Evropské Komise představuje stěžejní důkaz, že jednání kartelové dohody probíhalo a bylo protiprávní. To Vám usnadní procesní pozici ve sporu, neboť se výrobci nemohou zbavit své odpovědnosti. Mohou pouze napadnout přiznání a výši náhrady škody.

Díky zkušenostem víme, jaký postup v daném případě uplatit, tak abyste získali odškodnění rychle a v co největší výši. Při vyjednávání o mimosoudní vyrovnání Vám pomůžeme vyjednat výhodnou dohodu s výrobci. Spolupracujeme s právníky v ostatních zemích EU, s finančními experty a odborníky z oblasti informačních technologií. Náš tým vedou advokáti s letitou praxí v oboru práva hospodářské soutěže a práva Evropské unie.

Nárok má každá fyzická či právnická osoba, která v rozhodném období koupila nákladní automobil nad 6 tun. Není podstatné, byl-li vůz financován přes úvěr, nebo leasing. U výrobců MAN, Volvo/Renault, Iveco, DAF a Daimler (Mercedes) se dá odpovědnost přímo dovodit z rozhodnutí Evropské Komise. U výrobce Scania řízení ještě probíhá, avšak dá se v dohledné době očekávat podobný výsledek jako u ostatních členů kartelu. Při nákupu u ostatních výrobců, se dle našeho názoru, dá taktéž žádat o kompenzaci vzhledem k vlivu na tržní ceny, který kartelová dohoda měla na celý trh s nákladními vozy.

Potřebujete poradit?

Využijte právní služby našich zkušených advokátů a domluvte si schůzku. Věříme si natolik, že pokud bychom Vám odškodnění nevymohli, naše služby máte zdarma.

 
 

 

Poté, co se obvinění z kartelové dohody ukázalo pravdivým, zaplatili výrobci kamiónů obří pokutu ve výši přesahující 78 mld. korun českých. Soudní proces se Scanií doposud probíhá a dá se očekávat uložení pokuty i v jejím případě. Pokud jste zakoupili v letech 1997 – 2014 nákladní automobil nad 6 tun od výrobců Daimler, Iveco, DAF, MAN, Volvo, Renault a Scania, tak je téměř stoprocentní šance, že pro Vás vymůžeme vrácení části kupní ceny, neboť ve Vašem případě došlo k jejímu umělému navýšení. Není podstatné, byl-li vůz financován přes úvěr, nebo leasing. Výše odškodnění je rozdíl mezi uměle navýšenou cenou, kterou kupující reálně zaplatil a cenou, kterou by zaplatil, pokud by trhem nebylo nelegálně manipulováno.
Podle našeho právního názoru mají právo na odškodnění i lidi, kteří nabyli nákladní vozidla od jiného výrobce než hoře uvedených, protože i jejich kupní cena byla ovlivněna protizákonnou dohodou v jejich neprospěch. Rozhodnutí Evropské Komise představuje stěžejní důkaz, že jednání kartelové dohody probíhalo a bylo protiprávní. To Vám usnadní procesní pozici ve sporu, neboť se výrobci nemohou zbavit své odpovědnosti. Mohou pouze napadnout přiznání a výši náhrady škody.

Díky zkušenostem víme, jaký postup v daném případě uplatit, tak abyste získali odškodnění rychle a v co největší výši. Při vyjednávání o mimosoudní vyrovnání Vám pomůžeme vyjednat výhodnou dohodu s výrobci. Spolupracujeme s právníky v ostatních zemích EU, s finančními experty a odborníky z oblasti informačních technologií. Náš tým vedou advokáti s letitou praxí v oboru práva hospodářské soutěže a práva Evropské unie.

Nárok má každá fyzická či právnická osoba, která v rozhodném období koupila nákladní automobil nad 6 tun. Není podstatné, byl-li vůz financován přes úvěr, nebo leasing. U výrobců MAN, Volvo/Renault, Iveco, DAF a Daimler (Mercedes) se dá odpovědnost přímo dovodit z rozhodnutí Evropské Komise. U výrobce Scania řízení ještě probíhá, avšak dá se v dohledné době očekávat podobný výsledek jako u ostatních členů kartelu. Při nákupu u ostatních výrobců, se dle našeho názoru, dá taktéž žádat o kompenzaci vzhledem k vlivu na tržní ceny, který kartelová dohoda měla na celý trh s nákladními vozy.

kartelová dohoda

kartelová dohoda

Kartelová dohoda o určení cen značí, že si firmy stanoví prodejní nebo nákupní ceny, a tím naruší přirozené konkurenční prostředí, což znevýhodňuje především koncové zákazníky.

Kontaktujte nás

Rádi vám pomůžeme vyřešit vaše záležitosti a poskytneme Vám potřebnou konzultaci.

Vyplníte žádost o konzultaci

1

Ozveme se Vám a domluvíme se na podrobnostech

2

Nabídneme Vám nejvhodnější řešení Vašeho problému

3

ObraŤte se na nás.

Mgr. Filip Sladký

filip.sladky@cikr.cz
+420 774 981 907

Mgr. Veronika Kubánková

veronika.kubankova@cikr.cz
+420 723 799 251