ODŠKODNĚNÍ ZA ZPOŽDĚNÍ LETU
ODŠKODNĚNÍ ZA ZPOŽDĚNÍ LETU
K letecké dopravě bohužel občasné zpoždění letu patří. Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 však cestujícímu při takové události přiznává určitá práva. Tato práva cestujícímu náleží pouze, pokud jeho let probíhal v rámci území EU, nebo pokud jeho let má přílet nebo odlet mimo území EU, ale jeho aerolinie je společností z EU. Za území EU se považuje i území Norska, Švýcarska a Islandu. Odškodnění nemusí být přiznáno, jestliže je zpoždění důsledkem „mimořádných okolností“. Mezi tyto okolnosti patří: stávka zaměstnanců, nepřízeň počasí, srážka s ptákem atd.
Problematika získání náhrady škody za zpožděný let může být složitá. Neváhejte se tedy kdykoliv obrátit na naši advokátní kancelář CIKR s jakýmikoliv dotazy.
výhody služby
- Sepsání žádosti již do dvou dnů od první schůzky
- Nemusíte se o nic starat, pouze získáte zpět peníze na Váš účet
- Vyhnete se nepříjemným průtahům
proč využít našich služeb
- Pracujeme rychle a flexibilně
- Potřeby klienta jsou naší prioritou
- Jsme tým zkušených advokátů
Co o nás říkají klienti
Co o nás říkají klienti
VynikajícíNa základě 80 hodnoceníTrustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google.Monika Skalická2024-12-11Moc děkujeme za velice kvalitní služby Vaší kanceláře . Obzvláště paní advokátce Knězové a i jejímu kolegovi.Za výborné zastupování ve věci mojí maminky.Velice si Vás vážíme a děkujeme.Kdyby byl každý jako vy kteří bojují za spravedlivost bylo by na světě lépe...Trustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google.Lucie Miňovská2024-12-04Se zastoupením poskytnutým touto advokátní kanceláří v oblasti rodinného práva jsem byla dlouhodobě velmi spokojena, jak co se týče jednání před soudy, tak i přípravy písemností a komunikace. Služby mohu jen doporučit.Trustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google.An na2024-11-28Všem vřele doporučuji! Na můj dotaz po telefonu, jsem dostala jasnou odpověď. Moc děkujiTrustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google.Vojtech Maryska2024-11-25Doporučuji, vše proběhlo podle mých představ. Komunikace ze strany AK CIKR byla vždy profesionální, jednání férové.Trustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google.Adolf Lebeda2024-11-07Na můj telefonický specifický dotaz jsem dostal stručný návod jak postupovat. Děkuji.Trustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google.Dana Kubíčková2024-11-01Ze své zkušenosti mohu tuto advokátní kancelář jen doporučit. Můj případ vyřešili k mojí naprosté spokojenosti. Jednání bylo vždy profesionální. A v přístupu k případu, dle mě nelze nic vytknout.Trustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google.Sarka Pospisilova2024-11-01Bleskurychlá pomoc. Ačkoli v mém případě šlo o pomoc na telefonu a zjištění potřebných informací a dalších postupů, odpověď, vysvětlení, postupy... Vše bylo okamžitě. Mockrát děkujiTrustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google.Silvie Šustrová2024-10-24Rychlá, výstižná odpověď, doporučuji.Trustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google.Kristýna Krucká2024-10-10Příjemné vystupování, pochopení, profesionalita a efektivita. To vše zde najdete. Doporučuji.Trustindex ověřuje, že původní zdroj recenze je Google.Zuzana2024-09-26Jsem ráda, že jsem zavolala, povzbudilo mě to. Děkuji. Zuzana Franclová
Potřebujete poradit?
Přejeme Vám, aby Váš let proběhl bez jakýchkoli komplikací a abyste tak nebyli nuceni využít služeb advokátní kanceláře. Pokud by však nějaké komplikace nastaly, neváhejte se na nás obrátit.
Právo na náhradu škody se odvíjí od celkové délky letu:
- a) 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů
- b) 400 EUR u všech letů v EU delších než 1 500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů a
- c) 600 EUR u letů nespadajících pod písmena a) a b).
K přiznání nároku musí být dané zpoždění také dostatečně dlouhé:
- a) o 2 hodiny nebo více v případě letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů, nebo
- b) o 3 hodiny nebo více v případě všech letů v EU delších než 1 500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů, nebo
Obdobné právo má cestující i v případě, kdy kvůli zpoždění jeho letu, zmešká let navazující. Stejně tak může cestující požadovat odškodnění při odepření vstupu do letadla (např. z kapacitních důvodů). V takovém případě je aerolinie povinna cestujícímu zařídit let nový. Při zrušení letu má cestující právo na obdobnou kompenzaci, jako při jeho opoždění. Musí být však splněny dané podmínky (např. let je zrušen alespoň 14 dní před odletem).
Mimo právo na náhradu škody požívá cestující i dalších práv (tzv. „práva na poskytnutí péče). Například právo na občerstvení zdarma, které je úměrné délce zpoždění. V praxi aerolinie rozdávají vouchery, které mohou cestující utratit v bufetech na letišti. Kdyby došlo k opoždění letu do druhého dne, má aerolinie povinnost zařídit cestujícímu ubytování včetně dopravy tam a zpět z letiště. Dále má cestující nárok na zavolání zdarma, přístup k internetu atd.
Domoci se svých práv může být občas obtížné, neboť aerolinky mají často tendenci s cestujícími nespolupracovat. Při domáhání se kompenzace je potřeba se obrátit přímo na leteckou společnost a doložit příslušné podkladové dokumenty. Mezi tyto dokumenty patří: elektronická letenka, palubní lístek, foto příletové tabule / potvrzení o zpoždění z letiště, účtenky za hotely atd. Začít se domáhat svých práv je ideální bez zbytečného odkladu. Maximální doba je ale do 3 let od zpožděného letu.
Potřebujete poradit?
Přejeme Vám, aby Váš let proběhl bez jakýchkoli komplikací a abyste tak nebyli nuceni využít služeb advokátní kanceláře. Pokud by však nějaké komplikace nastaly, neváhejte se na nás obrátit.
Právo na náhradu škody se odvíjí od celkové délky letu:
- a) 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů
- b) 400 EUR u všech letů v EU delších než 1 500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů a
- c) 600 EUR u letů nespadajících pod písmena a) a b).
K přiznání nároku musí být dané zpoždění také dostatečně dlouhé:
- a) o 2 hodiny nebo více v případě letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů, nebo
- b) o 3 hodiny nebo více v případě všech letů v EU delších než 1 500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů, nebo
Obdobné právo má cestující i v případě, kdy kvůli zpoždění jeho letu, zmešká let navazující. Stejně tak může cestující požadovat odškodnění při odepření vstupu do letadla (např. z kapacitních důvodů). V takovém případě je aerolinie povinna cestujícímu zařídit let nový. Při zrušení letu má cestující právo na obdobnou kompenzaci, jako při jeho opoždění. Musí být však splněny dané podmínky (např. let je zrušen alespoň 14 dní před odletem).
Mimo právo na náhradu škody požívá cestující i dalších práv (tzv. „práva na poskytnutí péče). Například právo na občerstvení zdarma, které je úměrné délce zpoždění. V praxi aerolinie rozdávají vouchery, které mohou cestující utratit v bufetech na letišti. Kdyby došlo k opoždění letu do druhého dne, má aerolinie povinnost zařídit cestujícímu ubytování včetně dopravy tam a zpět z letiště. Dále má cestující nárok na zavolání zdarma, přístup k internetu atd.
Domoci se svých práv může být občas obtížné, neboť aerolinky mají často tendenci s cestujícími nespolupracovat. Při domáhání se kompenzace je potřeba se obrátit přímo na leteckou společnost a doložit příslušné podkladové dokumenty. Mezi tyto dokumenty patří: elektronická letenka, palubní lístek, foto příletové tabule / potvrzení o zpoždění z letiště, účtenky za hotely atd. Začít se domáhat svých práv je ideální bez zbytečného odkladu. Maximální doba je ale do 3 let od zpožděného letu.
PRÁVA CESTUJÍCÍCH LETECKY
PRÁVA CESTUJÍCÍCH LETECKY
Svých práv se jako cestující letecké dopravy můžete domoct na základě nařízení Evproské Unie č. 261/2004, kterým byla stanovena společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě.
Kontaktujte nás
Rádi Vám pomůžeme vyřešit Vaše záležitosti a poskytneme Vám potřebnou konzultaci.
Vyplníte žádost o konzultaci
Ozveme se Vám a domluvíme se na podrobnostech
Nabídneme Vám nejvhodnější řešení Vašeho problému
ObraŤte se na nás
Mgr. Petr Kovařík
petr.kovarik@cikr.cz