ODŠKODNĚNÍ ZA ZPOŽDĚNÍ LETU
ODŠKODNĚNÍ ZA ZPOŽDĚNÍ LETU
K letecké dopravě bohužel občasné zpoždění letu patří. Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 však cestujícímu při takové události přiznává určitá práva. Tato práva cestujícímu náleží pouze, pokud jeho let probíhal v rámci území EU, nebo pokud jeho let má přílet nebo odlet mimo území EU, ale jeho aerolinie je společností z EU. Za území EU se považuje i území Norska, Švýcarska a Islandu. Odškodnění nemusí být přiznáno, jestliže je zpoždění důsledkem „mimořádných okolností“. Mezi tyto okolnosti patří: stávka zaměstnanců, nepřízeň počasí, srážka s ptákem atd.
Problematika získání náhrady škody za zpožděný let může být složitá. Neváhejte se tedy kdykoliv obrátit na naši advokátní kancelář CIKR s jakýmikoliv dotazy.
výhody služby
- Sepsání žádosti již do dvou dnů od první schůzky
- Nemusíte se o nic starat, pouze získáte zpět peníze na Váš účet
- Vyhnete se nepříjemným průtahům
proč využít našich služeb
- Pracujeme rychle a flexibilně
- Potřeby klienta jsou naší prioritou
- Jsme tým zkušených advokátů
Co o nás říkají klienti
Co o nás říkají klienti
VynikajícíNa základě 102 hodnocení Martina Vychodilova2025-05-06Velice milí a vstřícní pomoct neobyčejnému člověku.🤗 Martin Lipiner2025-05-05Dnes jsem se telefonicky obrátila na tuto advokátní kancelář.Byli mi ihned ochotni poradit po telefonu,což málo kdo udělá.Zdarma mi ochotně poradili k mé plne spokojenosti. Děkuji za vaše služby Vladimír Kučera2025-04-30Velice rychle mě kontaktovali zpět s velmi dostačující odpovědí na mou otázku. Nemám, co bych vytkl. Petra Kadava2025-04-28Rychlé,věcné a vstřícné jednání. Helena Bayerová2025-04-15Za mě profesionální a hlavně lidský přístup, kdykoli jsem mohla volat a ptát se, vše pohlídali, vše vysvětlili a doporučili co nejlepší možné řešení a opravdu vše bylo v klidném a příjemném duchu. Za mě nejlepší právníci, s širokým zápřahem a jejich tým se věnuje na 200% svým klientům. Dokončili jsme po třech letech docela těžký spor v dědictví a jsem ráda, že jsem si je našla a vložila jim důvěru. Při jednání udrželi úroveň a nenechali se vyprovokovat protistranou. Prostě profíci. Děkuji všem. Standa Pichler2025-04-15Skvěle mi poradili. Doporučuji. Rychlá reakce. Profesionální přístup. Vše dle mých představ Lukáš Rambousek2025-04-10Rychlé, přesné, po telefonu kompletní informace. Radim Seidl2025-04-08Neuveritelne rychly. Po vzneseni dotazu ohledne svych prav a prava zamestnavatele ohledne minusovych hodin za predesla obdobi, mi pan ihned volal a ptal se na blizsi informace a ihned mi sdelil jak v teto situaci mam nadale postupovat. Neveril jsem na tyto pravni organizace a instituce,ze by Vam nekdo skutecne pomohl a dal nekdy nejakou radu ci se Vami zaobiral.Velice se omlouvam,byl jsem hlupak- Vase sluzby slouzi skutecne slusnym lidem, kteri se pravne neumi branit proti zamestnavateli. Dekuji Vam mnohokrate za pomoc pri reseni meho problemu a mnoho dalsich spokojenych klientu s Vasi sluzbou. Za me neuveritelna spokojenost s Vasi sluzbou.Do budoucna Vas urcite budu vyuzivat a doporucovat vsem lidem,kteri budou pravnickou pomoc potrebovat. Jste super!Jeste jednou Vam dekuji Verča Vopravilová2025-04-04Z mé zkušenosti tuto advokátní kancelář jen doporučuji! S případem mi pomohli velice rychle a úspěšně. Kvalitní komunikace, konzultace a přístup.
Potřebujete poradit?
Přejeme Vám, aby Váš let proběhl bez jakýchkoli komplikací a abyste tak nebyli nuceni využít služeb advokátní kanceláře. Pokud by však nějaké komplikace nastaly, neváhejte se na nás obrátit.
Právo na náhradu škody se odvíjí od celkové délky letu:
- a) 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů
- b) 400 EUR u všech letů v EU delších než 1 500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů a
- c) 600 EUR u letů nespadajících pod písmena a) a b).
K přiznání nároku musí být dané zpoždění také dostatečně dlouhé:
- a) o 2 hodiny nebo více v případě letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů, nebo
- b) o 3 hodiny nebo více v případě všech letů v EU delších než 1 500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů, nebo
Obdobné právo má cestující i v případě, kdy kvůli zpoždění jeho letu, zmešká let navazující. Stejně tak může cestující požadovat odškodnění při odepření vstupu do letadla (např. z kapacitních důvodů). V takovém případě je aerolinie povinna cestujícímu zařídit let nový. Při zrušení letu má cestující právo na obdobnou kompenzaci, jako při jeho opoždění. Musí být však splněny dané podmínky (např. let je zrušen alespoň 14 dní před odletem).
Mimo právo na náhradu škody požívá cestující i dalších práv (tzv. „práva na poskytnutí péče). Například právo na občerstvení zdarma, které je úměrné délce zpoždění. V praxi aerolinie rozdávají vouchery, které mohou cestující utratit v bufetech na letišti. Kdyby došlo k opoždění letu do druhého dne, má aerolinie povinnost zařídit cestujícímu ubytování včetně dopravy tam a zpět z letiště. Dále má cestující nárok na zavolání zdarma, přístup k internetu atd.
Domoci se svých práv může být občas obtížné, neboť aerolinky mají často tendenci s cestujícími nespolupracovat. Při domáhání se kompenzace je potřeba se obrátit přímo na leteckou společnost a doložit příslušné podkladové dokumenty. Mezi tyto dokumenty patří: elektronická letenka, palubní lístek, foto příletové tabule / potvrzení o zpoždění z letiště, účtenky za hotely atd. Začít se domáhat svých práv je ideální bez zbytečného odkladu. Maximální doba je ale do 3 let od zpožděného letu.
Potřebujete poradit?
Přejeme Vám, aby Váš let proběhl bez jakýchkoli komplikací a abyste tak nebyli nuceni využít služeb advokátní kanceláře. Pokud by však nějaké komplikace nastaly, neváhejte se na nás obrátit.
Právo na náhradu škody se odvíjí od celkové délky letu:
- a) 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů
- b) 400 EUR u všech letů v EU delších než 1 500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů a
- c) 600 EUR u letů nespadajících pod písmena a) a b).
K přiznání nároku musí být dané zpoždění také dostatečně dlouhé:
- a) o 2 hodiny nebo více v případě letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů, nebo
- b) o 3 hodiny nebo více v případě všech letů v EU delších než 1 500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů, nebo
Obdobné právo má cestující i v případě, kdy kvůli zpoždění jeho letu, zmešká let navazující. Stejně tak může cestující požadovat odškodnění při odepření vstupu do letadla (např. z kapacitních důvodů). V takovém případě je aerolinie povinna cestujícímu zařídit let nový. Při zrušení letu má cestující právo na obdobnou kompenzaci, jako při jeho opoždění. Musí být však splněny dané podmínky (např. let je zrušen alespoň 14 dní před odletem).
Mimo právo na náhradu škody požívá cestující i dalších práv (tzv. „práva na poskytnutí péče). Například právo na občerstvení zdarma, které je úměrné délce zpoždění. V praxi aerolinie rozdávají vouchery, které mohou cestující utratit v bufetech na letišti. Kdyby došlo k opoždění letu do druhého dne, má aerolinie povinnost zařídit cestujícímu ubytování včetně dopravy tam a zpět z letiště. Dále má cestující nárok na zavolání zdarma, přístup k internetu atd.
Domoci se svých práv může být občas obtížné, neboť aerolinky mají často tendenci s cestujícími nespolupracovat. Při domáhání se kompenzace je potřeba se obrátit přímo na leteckou společnost a doložit příslušné podkladové dokumenty. Mezi tyto dokumenty patří: elektronická letenka, palubní lístek, foto příletové tabule / potvrzení o zpoždění z letiště, účtenky za hotely atd. Začít se domáhat svých práv je ideální bez zbytečného odkladu. Maximální doba je ale do 3 let od zpožděného letu.
PRÁVA CESTUJÍCÍCH LETECKY
PRÁVA CESTUJÍCÍCH LETECKY
Svých práv se jako cestující letecké dopravy můžete domoct na základě nařízení Evproské Unie č. 261/2004, kterým byla stanovena společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě.
Kontaktujte nás
Rádi Vám pomůžeme vyřešit Vaše záležitosti a poskytneme Vám potřebnou konzultaci.
Vyplníte žádost o konzultaci
1
Ozveme se Vám a domluvíme se na podrobnostech
2
Nabídneme Vám nejvhodnější řešení Vašeho problému
3
ObraŤte se na nás
Mgr. Petr Kovařík
petr.kovarik@cikr.cz