ODŠKODNĚNÍ ZA ZPOŽDĚNÍ LETU
ODŠKODNĚNÍ ZA ZPOŽDĚNÍ LETU
K letecké dopravě bohužel občasné zpoždění letu patří. Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 však cestujícímu při takové události přiznává určitá práva. Tato práva cestujícímu náleží pouze, pokud jeho let probíhal v rámci území EU, nebo pokud jeho let má přílet nebo odlet mimo území EU, ale jeho aerolinie je společností z EU. Za území EU se považuje i území Norska, Švýcarska a Islandu. Odškodnění nemusí být přiznáno, jestliže je zpoždění důsledkem „mimořádných okolností“. Mezi tyto okolnosti patří: stávka zaměstnanců, nepřízeň počasí, srážka s ptákem atd.
Problematika získání náhrady škody za zpožděný let může být složitá. Neváhejte se tedy kdykoliv obrátit na naši advokátní kancelář CIKR s jakýmikoliv dotazy.
výhody služby
- Sepsání žádosti již do dvou dnů od první schůzky
- Nemusíte se o nic starat, pouze získáte zpět peníze na Váš účet
- Vyhnete se nepříjemným průtahům
proč využít našich služeb
- Pracujeme rychle a flexibilně
- Potřeby klienta jsou naší prioritou
- Jsme tým zkušených advokátů
Co o nás říkají klienti
Co o nás říkají klienti
VynikajícíNa základě 112 hodnocení Jan Cookmann2025-07-28Telefonická konzultace proběhla obratem po zadání dotazu. Vše bylo rychle a profesionálně vysvětleno. Moc vám děkuji a doporučuji Nina Rodina2025-07-15Byla jsem zastupováná u soudu ohledně výživného. Jsem velmi spokojená s prací advokátní kanceláře, vše proběhlo k mé spokojenosti a určitě se na tuto kancelář obrátím opět ráda. Klára Kvičerová2025-07-04Telefonický rozhovor s panem doktorem Kiršnerem před svatbou nám u rodinného stolu pomohl otevřít a prodiskutovat podstatná témata, která by nás jinak nenapadla a byla by plná mylných domněnek, neshod a následných nepříjemností. Nenapadlo mě, že rozhovor s právníkem doma rozpoutá upřímnější debatu k věci a přinese víc klidu než několik návštěv u párového psychologa. Jsme mu za to moc vděční. AK CIKR jsem kontaktovala na základě zkušenosti mé rozvedené kamarádky, která mi poradila, že je lepší promluvit si o majetku/závazcích s právníkem raději před svatbou než až případně u rozvodu, kde se může člověk ocitnout v nemilém překvapení. Měla pravdu. Vlídně a klidně se mnou podělil o své zkušenosti nejen ohledně majetkových vztahů během manželství (i jeho případném zániku), ale i v případě rizikové profese snoubence a s tím spojených možných důsledků pro celou rodinu a zadal pádný podnět k zvážení vhodného profesního pojištění a dalších kroků k ochraně rodiny. Získal si mou důvěru a ráda se na něj opět obrátím v případě dalších kroků. Moje nejasnosti jsou pryč, zůstala rozhodnost, pocit podpory a vděčnost, že jsem potkala profesionála, který mi lidsky vysvětlí, co je nyní to nejpodstatnější. Za tenhle kontakt jsem opravdu ráda. Josef Smola2025-07-03Byl jsem velmi spokojen s prací advokátní kanceláře, kterou jsem využil při návrhu manželky na rozvod. Po celou dobu seriózní a férové jednání, navíc použitím vhodných argumentů advokátem bylo docíleno toho, že k rozvodu nakonec nedošlo a jsme s manželkou nadále šťastně spolu. Jan Urban2025-06-23Za mě velmi profesionální jednání a na velice vysoké úrovni. Vše jasně vysvětlili. Jsem velmi spokojený. Dasa2025-06-17Rychlá odpověď na můj dotaz, doporučuji. Jan Pyščuk2025-06-05Ihned poradili po telefonu, super přístup Dominika Neumannova2025-06-05S advokátní kanceláří CIKR jsem se spojila po telefonu a velmi oceňuji rychlý zpětný kontakt, velmi příjemné vystupování a v důsledku užitečnou radu, kterou jsem potřebovala a nedařilo se mi do té doby získat. Rada se na ně v budoucnu opět obrátím. EfLedenzde2025-05-28Byla jsem a jsem naprosto spokojená s prací Advokátů z advokátní kanceláře CIKR . V mém případě šlo o sousedské vztahy. Měli jsme osobní schůzku, kde jsem popsala veškeré info. Dále jsme komunikovali přes emaily či telefonicky (v mém případě super, jelikož bydlím z ruky) Takže si nemusíte vybírat Advokáty z Vašeho města, stačí jedna osobní schůzka. Byli všichni velice milý a profesionální , pokaždé jednali okamžitě a na veškeré emaily reagovali okamžitě či hned jak to bylo možné. Všechno vyřídili za mě a nemusela jsem se během procesu vůbec stresovat. V mém případě stačil předžalobní dopis a situace se díky bohu uklidnila, ovšem věřím, že i při soudním jednání bych to s touto advokátní kanceláří vyhrála. Nemohu děkovat jednotlivě, protože celý tým je naprostá paráda, profesionální a milé jednání v každém případě. takže tímto děkuji Všem kdo se na mém případu podílel. Možná to vypadá jako přehnaná chvála, ale byla jsem psychicky na dně když Vás někdo celý život šikanuje tam kde bydlíte a není nikdo kdo by vám pomohl, protože policie čeká na fyzické napadení a městský úřad čeká, že za nimi budete běhat každý den. někdy pomůže pouze a jen advokát (trestní oznámení , soud) . Stačí narazit na člověka, který dělá svou práci dobře a stačí ke konci šikany jen dopis. zde to ukončím větou - Nebojte se říct si o pomoc když jinde to nejde. DOPORUČUJI. Eva Lednová . :-) Eva Skuhrovcová2025-05-09Velmi se mi líbil milý přístup, vyslechnutí a dobrá rada od pana doktora. Jsem spokojená s přístupem.
Potřebujete poradit?
Přejeme Vám, aby Váš let proběhl bez jakýchkoli komplikací a abyste tak nebyli nuceni využít služeb advokátní kanceláře. Pokud by však nějaké komplikace nastaly, neváhejte se na nás obrátit.
Právo na náhradu škody se odvíjí od celkové délky letu:
- a) 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů
- b) 400 EUR u všech letů v EU delších než 1 500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů a
- c) 600 EUR u letů nespadajících pod písmena a) a b).
K přiznání nároku musí být dané zpoždění také dostatečně dlouhé:
- a) o 2 hodiny nebo více v případě letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů, nebo
- b) o 3 hodiny nebo více v případě všech letů v EU delších než 1 500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů, nebo
Obdobné právo má cestující i v případě, kdy kvůli zpoždění jeho letu, zmešká let navazující. Stejně tak může cestující požadovat odškodnění při odepření vstupu do letadla (např. z kapacitních důvodů). V takovém případě je aerolinie povinna cestujícímu zařídit let nový. Při zrušení letu má cestující právo na obdobnou kompenzaci, jako při jeho opoždění. Musí být však splněny dané podmínky (např. let je zrušen alespoň 14 dní před odletem).
Mimo právo na náhradu škody požívá cestující i dalších práv (tzv. „práva na poskytnutí péče). Například právo na občerstvení zdarma, které je úměrné délce zpoždění. V praxi aerolinie rozdávají vouchery, které mohou cestující utratit v bufetech na letišti. Kdyby došlo k opoždění letu do druhého dne, má aerolinie povinnost zařídit cestujícímu ubytování včetně dopravy tam a zpět z letiště. Dále má cestující nárok na zavolání zdarma, přístup k internetu atd.
Domoci se svých práv může být občas obtížné, neboť aerolinky mají často tendenci s cestujícími nespolupracovat. Při domáhání se kompenzace je potřeba se obrátit přímo na leteckou společnost a doložit příslušné podkladové dokumenty. Mezi tyto dokumenty patří: elektronická letenka, palubní lístek, foto příletové tabule / potvrzení o zpoždění z letiště, účtenky za hotely atd. Začít se domáhat svých práv je ideální bez zbytečného odkladu. Maximální doba je ale do 3 let od zpožděného letu.
Potřebujete poradit?
Přejeme Vám, aby Váš let proběhl bez jakýchkoli komplikací a abyste tak nebyli nuceni využít služeb advokátní kanceláře. Pokud by však nějaké komplikace nastaly, neváhejte se na nás obrátit.
Právo na náhradu škody se odvíjí od celkové délky letu:
- a) 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů
- b) 400 EUR u všech letů v EU delších než 1 500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů a
- c) 600 EUR u letů nespadajících pod písmena a) a b).
K přiznání nároku musí být dané zpoždění také dostatečně dlouhé:
- a) o 2 hodiny nebo více v případě letů o délce nejvýše 1 500 kilometrů, nebo
- b) o 3 hodiny nebo více v případě všech letů v EU delších než 1 500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1 500 kilometrů do 3 500 kilometrů, nebo
Obdobné právo má cestující i v případě, kdy kvůli zpoždění jeho letu, zmešká let navazující. Stejně tak může cestující požadovat odškodnění při odepření vstupu do letadla (např. z kapacitních důvodů). V takovém případě je aerolinie povinna cestujícímu zařídit let nový. Při zrušení letu má cestující právo na obdobnou kompenzaci, jako při jeho opoždění. Musí být však splněny dané podmínky (např. let je zrušen alespoň 14 dní před odletem).
Mimo právo na náhradu škody požívá cestující i dalších práv (tzv. „práva na poskytnutí péče). Například právo na občerstvení zdarma, které je úměrné délce zpoždění. V praxi aerolinie rozdávají vouchery, které mohou cestující utratit v bufetech na letišti. Kdyby došlo k opoždění letu do druhého dne, má aerolinie povinnost zařídit cestujícímu ubytování včetně dopravy tam a zpět z letiště. Dále má cestující nárok na zavolání zdarma, přístup k internetu atd.
Domoci se svých práv může být občas obtížné, neboť aerolinky mají často tendenci s cestujícími nespolupracovat. Při domáhání se kompenzace je potřeba se obrátit přímo na leteckou společnost a doložit příslušné podkladové dokumenty. Mezi tyto dokumenty patří: elektronická letenka, palubní lístek, foto příletové tabule / potvrzení o zpoždění z letiště, účtenky za hotely atd. Začít se domáhat svých práv je ideální bez zbytečného odkladu. Maximální doba je ale do 3 let od zpožděného letu.
PRÁVA CESTUJÍCÍCH LETECKY
PRÁVA CESTUJÍCÍCH LETECKY
Svých práv se jako cestující letecké dopravy můžete domoct na základě nařízení Evproské Unie č. 261/2004, kterým byla stanovena společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě.
Kontaktujte nás
Rádi Vám pomůžeme vyřešit Vaše záležitosti a poskytneme Vám potřebnou konzultaci.
Vyplníte žádost o konzultaci
1
Ozveme se Vám a domluvíme se na podrobnostech
2
Nabídneme Vám nejvhodnější řešení Vašeho problému
3
ObraŤte se na nás
Mgr. Petr Kovařík
petr.kovarik@cikr.cz