Práva cestujících v letecké dopravě
Práva cestujících v letecké dopravě
Cestující využívající leteckých služeb ještě donedávna nevěděli, jak se v případě frustrující situace, jež může nastat v souvislosti s letem, úspěšně bránit a na koho se v případě žádosti o odškodnění obrátit. Dříve, pokud se chtěl pasažér domoci svých práv, jeho snaha často skončila spíše neúspěchem. Toto se však díky nařízením Evropské Unie změnilo. A s tím Vám naše advokátní kancelář velice ráda pomůže.
výhody služby
- Sepsání žádosti již do dvou dnů od první schůzky
- Nemusíte se o nic starat, pouze získáte zpět peníze na Váš účet
- Vyhnete se nepříjemným průtahům
proč využít našich služeb
- Pracujeme rychle a flexibilně
- Potřeby klienta jsou naší prioritou
- Jsme tým zkušených advokátů
Co o nás říkají klienti
Co o nás říkají klienti
VynikajícíNa základě 112 hodnocení Jan Cookmann2025-07-28Telefonická konzultace proběhla obratem po zadání dotazu. Vše bylo rychle a profesionálně vysvětleno. Moc vám děkuji a doporučuji Nina Rodina2025-07-15Byla jsem zastupováná u soudu ohledně výživného. Jsem velmi spokojená s prací advokátní kanceláře, vše proběhlo k mé spokojenosti a určitě se na tuto kancelář obrátím opět ráda. Klára Kvičerová2025-07-04Telefonický rozhovor s panem doktorem Kiršnerem před svatbou nám u rodinného stolu pomohl otevřít a prodiskutovat podstatná témata, která by nás jinak nenapadla a byla by plná mylných domněnek, neshod a následných nepříjemností. Nenapadlo mě, že rozhovor s právníkem doma rozpoutá upřímnější debatu k věci a přinese víc klidu než několik návštěv u párového psychologa. Jsme mu za to moc vděční. AK CIKR jsem kontaktovala na základě zkušenosti mé rozvedené kamarádky, která mi poradila, že je lepší promluvit si o majetku/závazcích s právníkem raději před svatbou než až případně u rozvodu, kde se může člověk ocitnout v nemilém překvapení. Měla pravdu. Vlídně a klidně se mnou podělil o své zkušenosti nejen ohledně majetkových vztahů během manželství (i jeho případném zániku), ale i v případě rizikové profese snoubence a s tím spojených možných důsledků pro celou rodinu a zadal pádný podnět k zvážení vhodného profesního pojištění a dalších kroků k ochraně rodiny. Získal si mou důvěru a ráda se na něj opět obrátím v případě dalších kroků. Moje nejasnosti jsou pryč, zůstala rozhodnost, pocit podpory a vděčnost, že jsem potkala profesionála, který mi lidsky vysvětlí, co je nyní to nejpodstatnější. Za tenhle kontakt jsem opravdu ráda. Josef Smola2025-07-03Byl jsem velmi spokojen s prací advokátní kanceláře, kterou jsem využil při návrhu manželky na rozvod. Po celou dobu seriózní a férové jednání, navíc použitím vhodných argumentů advokátem bylo docíleno toho, že k rozvodu nakonec nedošlo a jsme s manželkou nadále šťastně spolu. Jan Urban2025-06-23Za mě velmi profesionální jednání a na velice vysoké úrovni. Vše jasně vysvětlili. Jsem velmi spokojený. Dasa2025-06-17Rychlá odpověď na můj dotaz, doporučuji. Jan Pyščuk2025-06-05Ihned poradili po telefonu, super přístup Dominika Neumannova2025-06-05S advokátní kanceláří CIKR jsem se spojila po telefonu a velmi oceňuji rychlý zpětný kontakt, velmi příjemné vystupování a v důsledku užitečnou radu, kterou jsem potřebovala a nedařilo se mi do té doby získat. Rada se na ně v budoucnu opět obrátím. EfLedenzde2025-05-28Byla jsem a jsem naprosto spokojená s prací Advokátů z advokátní kanceláře CIKR . V mém případě šlo o sousedské vztahy. Měli jsme osobní schůzku, kde jsem popsala veškeré info. Dále jsme komunikovali přes emaily či telefonicky (v mém případě super, jelikož bydlím z ruky) Takže si nemusíte vybírat Advokáty z Vašeho města, stačí jedna osobní schůzka. Byli všichni velice milý a profesionální , pokaždé jednali okamžitě a na veškeré emaily reagovali okamžitě či hned jak to bylo možné. Všechno vyřídili za mě a nemusela jsem se během procesu vůbec stresovat. V mém případě stačil předžalobní dopis a situace se díky bohu uklidnila, ovšem věřím, že i při soudním jednání bych to s touto advokátní kanceláří vyhrála. Nemohu děkovat jednotlivě, protože celý tým je naprostá paráda, profesionální a milé jednání v každém případě. takže tímto děkuji Všem kdo se na mém případu podílel. Možná to vypadá jako přehnaná chvála, ale byla jsem psychicky na dně když Vás někdo celý život šikanuje tam kde bydlíte a není nikdo kdo by vám pomohl, protože policie čeká na fyzické napadení a městský úřad čeká, že za nimi budete běhat každý den. někdy pomůže pouze a jen advokát (trestní oznámení , soud) . Stačí narazit na člověka, který dělá svou práci dobře a stačí ke konci šikany jen dopis. zde to ukončím větou - Nebojte se říct si o pomoc když jinde to nejde. DOPORUČUJI. Eva Lednová . :-) Eva Skuhrovcová2025-05-09Velmi se mi líbil milý přístup, vyslechnutí a dobrá rada od pana doktora. Jsem spokojená s přístupem.
Potřebujete poradit?
Přejeme Vám, aby Váš let proběhl bez jakýchkoli komplikací a abyste tak nebyli nuceni využít služeb advokátní kanceláře. Pokud by však nějaké komplikace nastaly, neváhejte se na nás obrátit.
Náhrada za zpožděný let náleží cestujícímu v případě, že byl jeho let zpožděn o více než tři hodiny. Tato finanční kompenzace se může v závislosti na délce letu pohybovat mezi 250 až 600 EUR. Letecká společnost je dále v případě zpožděného letu povinna zajistit cestujícím občerstvení a je povinna poskytnout možnost dvakrát si bezplatně zatelefonovat a zajistit cestujícím ubytování, zda-li je nutný pobyt i přes noc. Pokud délka zpoždění letu přesahuje pět hodin, jedná se již o významné zpoždění, kdy má cestující nárok zcela zrušit svůj let, přičemž dopravce musí cestujícímu vrátit cenu letenky.
Ačkoliv máte nárok na odškodnění za zpoždění letu, letecké společnosti se za určitých situací mohou zprostit povinnosti toto odškodnění vyplatit. Tyto situace se označují jako mimořádné okolnosti a patří mezi ně například špatné počasí ohrožující let, stávka, poškození letadla důsledkem nárazu blesku a vysoký výskyt sopečného prachu. Jedná se zde o zásah tzv. vyšší moci a dopravce pak není povinen kompenzaci za neuskutečněný let nebo zpoždění letu cestujícím vyplatit. Stává se ale, že letecké společnosti tyto mimořádné okolnosti využívají ve svůj prospěch, a to nepřijatelným způsobem tak, aby odškodnění nemusely cestujícím vyplatit.
Ztracené odbavené zavazadlo znamená pro cestujícího jisté nepříjemnosti a může dokonce zkazit celou dovolenou.
Cestující má od letecké společnosti nárok na okamžitou pomoc, jako je např. finanční příspěvek na koupi hygienických potřeb. Později může požadovat i kompenzaci za prokazatelné ztráty, a to až do výše 1220 EUR. Pokud má Vaše zavazadlo cenu vyšší, je nutné při odbavení zažádat o vydání potvrzení o vyšší hodnotě a uhradit příslušný poplatek. Dopravce pak bude odpovědný za ztrátu zavazadla až do částky, na kterou bylo potvrzení vystaveno. Jelikož cenu batožiny není možné vyčíslit paušální částkou, vzniklá škoda se musí prokázat účtenkami ztracených věcí. Pokud skutečně dojde ke ztrátě zavazadla, je povinností cestujícího sepsat reklamační formulář v co nejkratší době. Statistiky ukazují, že ačkoliv je letecká doprava masovou záležitostí, z každých 100 000 přepravených zavazadel se ztratí jenom 5 kusů, a je na 98 % pravděpodobné, že pokud se zavazadlo neobjeví hned po příletu, objeví se alespoň později.
Obecně platí, že pokud se cestující nedostaví k odletu, je letecká společnost oprávněna cestujícímu zrušit celou zpáteční letenku bez toho, aby měl nárok na proplacení vzniklé škody. Pokud Vám je jasné, že let s největší pravděpodobností zmeškáte, je potřebné ihned kontaktovat leteckou společnost, která může rozhodnout, že na Vašem místě přepraví někoho jiného, a Vy pak máte právo na vrácení ceny Vaší letenky.
Další zajímavostí je, že odškodnění za zmeškaný let od leteckých společností náleží cestujícím, kteří v důsledku zpožděných letů zmeškali na přestupech přípoj a do končené destinace tak přiletěli o více jak tři hodiny později, než původně měli.
Potřebujete poradit?
Přejeme Vám, aby Váš let proběhl bez jakýchkoli komplikací a abyste tak nebyli nuceni využít služeb advokátní kanceláře. Pokud by však nějaké komplikace nastaly, neváhejte se na nás obrátit.
Náhrada za zpožděný let náleží cestujícímu v případě, že byl jeho let zpožděn o více než tři hodiny. Tato finanční kompenzace se může v závislosti na délce letu pohybovat mezi 250 až 600 EUR. Letecká společnost je dále v případě zpožděného letu povinna zajistit cestujícím občerstvení a je povinna poskytnout možnost dvakrát si bezplatně zatelefonovat a zajistit cestujícím ubytování, zda-li je nutný pobyt i přes noc. Pokud délka zpoždění letu přesahuje pět hodin, jedná se již o významné zpoždění, kdy má cestující nárok zcela zrušit svůj let, přičemž dopravce musí cestujícímu vrátit cenu letenky.
Ačkoliv máte nárok na odškodnění za zpoždění letu, letecké společnosti se za určitých situací mohou zprostit povinnosti toto odškodnění vyplatit. Tyto situace se označují jako mimořádné okolnosti a patří mezi ně například špatné počasí ohrožující let, stávka, poškození letadla důsledkem nárazu blesku a vysoký výskyt sopečného prachu. Jedná se zde o zásah tzv. vyšší moci a dopravce pak není povinen kompenzaci za neuskutečněný let nebo zpoždění letu cestujícím vyplatit. Stává se ale, že letecké společnosti tyto mimořádné okolnosti využívají ve svůj prospěch, a to nepřijatelným způsobem tak, aby odškodnění nemusely cestujícím vyplatit.
Ztracené odbavené zavazadlo znamená pro cestujícího jisté nepříjemnosti a může dokonce zkazit celou dovolenou.
Cestující má od letecké společnosti nárok na okamžitou pomoc, jako je např. finanční příspěvek na koupi hygienických potřeb. Později může požadovat i kompenzaci za prokazatelné ztráty, a to až do výše 1220 EUR. Pokud má Vaše zavazadlo cenu vyšší, je nutné při odbavení zažádat o vydání potvrzení o vyšší hodnotě a uhradit příslušný poplatek. Dopravce pak bude odpovědný za ztrátu zavazadla až do částky, na kterou bylo potvrzení vystaveno. Jelikož cenu batožiny není možné vyčíslit paušální částkou, vzniklá škoda se musí prokázat účtenkami ztracených věcí. Pokud skutečně dojde ke ztrátě zavazadla, je povinností cestujícího sepsat reklamační formulář v co nejkratší době. Statistiky ukazují, že ačkoliv je letecká doprava masovou záležitostí, z každých 100 000 přepravených zavazadel se ztratí jenom 5 kusů, a je na 98 % pravděpodobné, že pokud se zavazadlo neobjeví hned po příletu, objeví se alespoň později.
Obecně platí, že pokud se cestující nedostaví k odletu, je letecká společnost oprávněna cestujícímu zrušit celou zpáteční letenku bez toho, aby měl nárok na proplacení vzniklé škody. Pokud Vám je jasné, že let s největší pravděpodobností zmeškáte, je potřebné ihned kontaktovat leteckou společnost, která může rozhodnout, že na Vašem místě přepraví někoho jiného, a Vy pak máte právo na vrácení ceny Vaší letenky.
Další zajímavostí je, že odškodnění za zmeškaný let od leteckých společností náleží cestujícím, kteří v důsledku zpožděných letů zmeškali na přestupech přípoj a do končené destinace tak přiletěli o více jak tři hodiny později, než původně měli.
Další služby v oblasti práva cestujících v letecké dopravě
PRÁVA CESTUJÍCÍCH LETECKY
PRÁVA CESTUJÍCÍCH LETECKY
Svých práv se jako cestující letecké dopravy můžete domoct na základě nařízení Evproské Unie č. 261/2004, kterým byla stanovena společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě.
Kontaktujte nás
Rádi Vám pomůžeme vyřešit Vaše záležitosti a poskytneme Vám potřebnou konzultaci.
Vyplníte žádost o konzultaci
1
Ozveme se Vám a domluvíme se na podrobnostech
2
Nabídneme Vám nejvhodnější řešení Vašeho problému
3
ObraŤte se na nás
Mgr. Petr Kovařík
petr.kovarik@cikr.cz